: ZŠ Juventa > Články Archiv > Články 2023/2024 > Týmy vývojářů v 6. třídě budují město pro Ozoboty

Týmy vývojářů v 6. třídě budují město pro Ozoboty

V rámci výuky informatiky se žáci 6. třídy ponořili do světa Algoritmizace a programování s trochou zábavy a kreativity. Pomocí chytrých robotů Ozobot BIT a BIT+ a stavebnice OzoPuzzle se pustili do budování impozantních "měst".

OzoPuzzle nabízí pestrou paletu barevných dílků, které v sobě skrývají chytré kódy. Žáci s velkou vervou skládali silnice, křižovatky, prostě celou dopravní infrastrukturu. 

Využití OzoPuzzle a Ozobotů ve výuce informatiky otevírá dveře k zábavnému a efektivnímu učení algoritmizace a programování. Žáci si osvojí důležité dovednosti zábavnou a hravou formou, která podpoří jejich zájem o informatiku a technologie.

Jan Jakouš 

Tato aktivita rozvíjela u dětí logické myšlení, kreativitu a dovednosti v oblasti algoritmizace a programování. Učily se rozkládat složité problémy na menší kroky, navrhovat a testovat řešení. Pochopitelně, že funkční strukturu nelze skládat náhodně a bez rozmyslu. Každá ze šesti skupin stavitelů musela dodržovat předem daná kritéria:

Akce se vydařila, nikdo nezabloudil, Ozoboti měli kde jezdit a nakonec jsme se všichni sešli zpět v učebně - zkrátka, bylo to fajn zakončení tématu Algoritmizace a programování. A příští rok v sedmém ročníku? Co kdybychom ty malé kulaté potvůrky programovali v počítači! :-)